Warning: include_once(/home/poselska/ftp/fufu/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase1.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/ugxsspmkgl/domains/poselska.pl/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 8

Warning: include_once(): Failed opening '/home/poselska/ftp/fufu/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase1.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php56/usr/share/pear:/opt/alt/php56/usr/share/php') in /home/ugxsspmkgl/domains/poselska.pl/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 8

Warning: mysql_list_tables(): Access denied for user 'ugxsspmkgl'@'localhost' (using password: NO) in /home/ugxsspmkgl/domains/poselska.pl/public_html/wp-content/plugins/ajax-contact-form/ajaxcf.php on line 123

Warning: mysql_list_tables(): A link to the server could not be established in /home/ugxsspmkgl/domains/poselska.pl/public_html/wp-content/plugins/ajax-contact-form/ajaxcf.php on line 123

Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/ugxsspmkgl/domains/poselska.pl/public_html/wp-content/plugins/ajax-contact-form/ajaxcf.php on line 124
Propozycja wykorzystania torowisk na terenie miasta Konina | Gazeta Poselska

szybka kolej miejska

Propozycja wykorzystania torowisk na terenie miasta Konina

0 Comments

Kolej podmiejska, oparta na kursującym co 30- 40 minut wagonie motorowym (tzw. autobusie szynowym), być może mogłaby się udać w Koninie. Miasto posiada dość korzystny układ torowisk. Wystarczy jeden wagon motorowy aby zamknąć obieg i zaoferować kursy co 30 minut. Czas przejazdu do Pątnowa ok. 10 minut, zresztą zleży od stanu linii, ale ten można poprawić. Stan linii musiałby być zbadany, ponadto sieć ma liczne możliwości rozwoju po połączeniu ich z siecią torowisk przemysłowych.

Na początku linia poprowadzi z Konina do Pątnowa, i wystarczy jeden szynobus kursujący jako wahadło w cyklu co 30 minut. Stopniowo linia byłaby wydłużana aż do Łężyn. W przyszłości możliwe kursy do Kleczewa. Z czasem  możliwa rozbudowa do Ślesina i centrum Kleczewa wykorzystując korytarze po sieci kolei wąskotorowych. Koszt I fazy (do Pątnowa) to koszt 1-członowego autobusu szynowego. Infrastruktura byłaby w posiadaniu samorządu, samorząd nie wydawałby wiele ponad nakłady na utrzymanie linii. Dla pełnego wykorzystania pojemności taboru na tej linii wystarczy potok 1600 podróżnych dziennie / 800 osób w każdym kierunku.

By


Readers Comments (0)